بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در اين کارگاه تورليدرها و صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و همچنين صاحبان مشاغل گردشگری با چگونگی استفاده از فضای مجازی برای جذب گردشگر و همچنين استفاده از ارز الکترونيک آشنايی پيدا کردند.
ارغوان مهدیزاده معاونت گردشگری و سرمايه گذاری اداره کل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: «تغيير رويکرد جذب توريست از سنتی به ديجيتال و الکترونيک ازطريق فضای مجازی و ارائه خدمات متنوع تر و بهتر از سياست ها و اولويت های اين اداره کل است.»
مهدی زاده افزود: «تلاش می شود با برگزاري اين کارگاه های آموزشی مسئولان دفاتر خدماتی فعال در اين استان با شيوه های الکترونيکی جديد در بخش گردشگری و درآمد زايی آشنا شوند.»
او اظهار کرد: «شرکت کنندگان در اين کارگاه آموزشی با ارائه کسب و کار گردشگری در فضای الکترونيک با معرفی نمونه های موفق داخلی و خارجی و همچنين ارز الکترونيک که امروزه کاربرد بسياری پيدا کرده است آشنا می شوند.»
ارغوان مهدی زاده بيان کرد: «واقعيت اين است که نمی توان با شيوه های سنتی بويژه در بخش مهم گردشگری پيش رفت و با توجه به اهميت اين بخش و تاثيری که در اشتغال دارد بايد به سمت شيوه های جديد حرکت کرد.»
او اضافه کرد: «امروز با ورود فناوری به بخش گردشگری اقامتگاه های بوم گردی از طريق گرفتن کامنت اقدام به جذب گردشگر می کنند و اين کمک بزرگی به اين بخش است.»
مهدی زاده گفت: «صنعت گردشگری فرصتي براي اشتغالزايی و معرفی فرهنگ ملتها بدون دخالت ديپلماسی است که سوق دادن اين مهم به سمت الکترونيکی شدن باعث استفاده بهينه از ظرفيت های اين صنعت می شود.»
معاون اداره کل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: «با استفاده از فضای مجازی بايد به سمت گردشگری الکترونيک حرکت کرد و نبايد از اين فضای ايجاد شده در اين مسير عقب ماند بلکه بايد همه توان خود را برای همراهی و استفاده صحيح از اين فضا به کار گرفت.»
انتهای پیام/